Ipocrizia

Din titlu ne putem da seama că vom vorbi despre ipocrizie şi, implicit, despre ipocriţi.
În ultimii ani am stat cuminte, mi-am văzut de pătrăţica mea, fără să deranjez, încercând să mă concentrez în tihnă asupra vieţii mele.
M-am scârbit dintr-o dată, când am văzut că în jurul meu sunt din ce în ce mai mulţi oameni de nimic, care vorbesc multe, dar nu spun nimic concret. Evident este că, nespunând nimic concret, de fapte nici nu s-a pus problema.

Anii au trecut, oamenii de nimic s-au înmulţit şi, spre dezamăgirea mea, când am scos din nou capul în lume, am observat că numărul de ipocriţi a crescut agresiv de mult.

Să ne aplecăm puţin asupra ideii mele despre omul ipocrit.

În viziunea mea, omul ipocrit preia valori, idei, concepte, reguli şamd, pe care nu le respectă sau după care nu se ghidează, având în acelaşi timp tupeul de a da cu pumnul în masă pentru ca cei din jur să-l asculte şi să facă întocmai cum el dispune.
Făţarnicul îşi pune o mască atunci când iese în public şi face declaraţii felurite, încercând să-şi creeze o identitate falsă, nefiind vreodată împăcat cu sine sau cu bazele gândirii sale.
De aceea ipocritul este de multe ori în contradicţie cu el însuşi, azi spunând un lucru, mâine venind cu o afirmaţie menită neintenţionat să contrazică ce a zis ieri.
Trebuie înţeles că ipocritul, în timp, va uita punctul său de origine, fiind foarte nestatornic în zvârcolirile interioare. Gând peste gând, gând peste gând, până în momentul în care nu va mai şti de unde a venit.

Ceea ce mă mâhneşte pe mine este că ipocriţii au reuşit să creeze falsa impresie cum că ei ar fi formatori de opinie, strângând în jurul lor aplaudaci care le dau apă la moară, în timp ce oamenii care mai au un dram de bun-simţ şi minte la cap sunt marginalizaţi, pentru că au tupeul şi nesimţirea de a gândi altfel.
Tot mai mulţi indivizi îşi adapă minţile sărace cu vorbele unora care n-au habar de ceea ce se-ntâmplă în jurul lor, crezând că au redescoperit apa caldă.
Şi, pentru că nu judecă, mulţi indivizi duc mai departe ipocrizia, devenind şi ei ipocriţi, preluând seturi de valori greşite şi prost înţelese.

Foarte rar mai întâlnesc persoane puternice, care-şi respectă cuvântul întocmai, dar chiar şi atunci ies scântei, pentru că cei puternici nu doresc să fie mai multe mâini pe aceleaşi hăţuri.

 

Ipocrizia

Zic si eu...

