Marea Neagra – ELTEM

ELTEM

De cand ma stiu am iubit marea…dar mai ales am iubit noutatile, iar asta m-a facut sa ma bucur cand am parte de orice lucru nou cu care nu m-am mai intalnit pana acum legat de mare sau de domeniul maritim.

Am avut placerea de a vizita o nava in Portul Constanta care era in curs de incarcare cu fier vechi. Sincer, nu mi s-a parut ceva mare de la distanta, dar cu cat am inceput sa ma apropii, am vazut de fapt cat de mare este in comparatie cu un om, cu o masina sau un tir.

Nava se numea Eltem…da, se numea pentru ca probabil chiar acum este in drum spre dezmembrare. Asa ca fapt divers, am citit ca aceasta nava de tip vrachier s-a “nascut” in anul 1970, deci era cam normal sa se duca naibii dupa 43 de ani. Cine a mai vazut nave, ar fi spus ca este mica, avand doar 124 metri lungime si 17 metri latime. Totusi, mie mi s-a parut destul de mare, dar si inghesuita.

Mai multe info:

NAME ELTEM
CATEGORY Cargo vessels
VESSEL TYPE Bulk carrier
LENGTH 124 m
WIDTH 17 m
HEIGHT 9.0 m
YEAR BUILT 1970

Ce m-a incantat cel mai mult a fost faptul ca am vazut o harta de navigatie. La naiba! Eram atat de curioasa, de parca ala era scopul principal pentru care am ajuns acolo,  Sincer, pentru asa ceva as invata Matematica. Cred ca ajunge cam atat. Cine vrea mai multe, poate sa foloseasca http://www.marinetraffic.com/ais/ sau sa caute pe google.

Sa revenim la subiect. Am avut ocazia de a cunoaste un membru al echipajului, simpatic de altfel. Mi-a placut foarte mult entuziasmul lui, cel cu care imi arata si explica ce se petrece acolo, cum se petrece si cat. Mi-a placut foarte mult ca a fost saritor, ca mi-a explicat detalii, dar cred ca si eu am fost un public destul de bun. Am apreciat faptul ca este un om care munceste cu placere, asta facandu-l sa fie un norocos.

Am fost foarte curioasa, dar si cand am ajuns acolo, curiozitatea mea a luat-o razna. Eram foarte incantata sa vad si sa ating ceva ce nu am mai vazut vreodata in apropiere. Am coborat pana la motoare, am stat in caldura, dar parca totul era un nimic pe langa ceea ce vedeam acolo. M-am murdarit, m-am umplut de rugina si pe haine, dar parca nu mai conta nimic cand puneam mana, cand stateam acolo si vedeam totul in detaliu, la apropiere.

Am ramas un pic uimita si de cabinele de dormit care nu sunt deloc benefice pentru o persoana cu claustrofobie. Eu cel putin nu puteam sa respir prea bine. M-as panica daca as sti ca acela este locul in care trebuie sa ma odihnesc. Holurile erau foarte micute, stranse chiar. Am ramas uimita sa vad si “centrul de comanda”. Atatea aparaturi interesante, simt ca au fost prea multe ca sa asimilez asa rapid. Dar nu am uitat nimic de atunci.

In rest, ce sa zic…Frumos peisajul si parca apa marii nu mi se mai parea atat de inspaimantatoare. Recomand o experienta de genul acesta unei persoane curioase.

Marea Neagra – ELTEM

Zic si eu...

